Op donderdag 22 oktober 2015 vond een projectdag plaats voor de leerlingen van het derde jaar Sociale en technische wetenschappen en Techniek-wetenschappen. De projectdag had als thema 'Duurzaam omgaan met geld’. De dag was een initiatief van zes studenten aan de Katholieke Hogeschool Vives, die de opleiding tot leerkracht secundair onderwijs volgen.
Via zes workshops, elk ongeveer 30 minuten lang, werd gepoogd de leerlingen wat economische bagage mee te geven. De workshops zelf hadden een economische focus. Zo leerden ze bijvoorbeeld wat bij over de jobstudent : wat de voordelen van een jobstudent zijn, welke voorwaarden er zijn, …. Klassen die naar Londen op schoolreis gaan, leerden over "wisselkoersen’’, waar ze de Britse pond bespraken. Er waren ook informatieve gezelschapsspelen, waar ze het verschil zagen tussen aanvullend en vervangend inkomen, waar ze met elkaar moesten onderhandelen over kostprijs van bepaalde producten, …. Ook was er een quiz over enkele economische begrippen : wat is de loonkloof?